25 Mart 2015 Çarşamba

Kote Tamiri

Kote palm'larımı yenilemek için yırtılıp gitmelerini beklemiyorum. Eğer antrenman sırasında tsukagawa elimden kayıp gidiyorsa, bu benim için yeterli. Bu eskimiş kaygan yüzey, aslında tsukagawa'yı da kayganlaştırıyor. Eminim aynısı size de oluyordur. Bu yazıda kote palm'larının nasıl yenileneceğini sizlere anlatmaya çalışacağım. Olduça sabır gerektiren bir iş olduğunu söylemek isterim...



Palm'larımı daha önceden aldığım deri parçalarından şablona uyarak kazırladım. 2 tarafı da tüylü ya da ham deri olarak adlandırabiliriz bu deri parçarını. Bulmak oldukça zor oldu. 3mm kalınlığında bu parçalar. Kote için biraz kalın sayılırlar.


Kote palm'larını yenilemek için bu benim 2. denemem. Dolayısı ile bazı geliştirmeler yapmak istedim. Bu defa hava delikleri açacağım ama düzgün işaretleme önemli. O yüzden bu alfabe oyuncağının deliklerini işaretleme için kullanıyorum.


Önce işaretleme,


Sonra işaretli yerlerden delme. Bu işi, kemer deliği açmak için kullandığımız çarklı zımba güzelce yapabilir. 
Ayar : 2mm


Dediğim gibi sabır gerektiren bir iş. Zaten bu kısmı aslında en kolayı :)



Birincisi hazır, sırada diğeri.


Açılan deliklerden geriye çokca bunlardan kalıyor.


Hazır. Bu hava delikleri, kote'lerin içlerinin kolay kurumasına yardım edeceği gibi aynı zamanda kaygan yüzey oluşmasını da biraz engelleyecek.


Bu arada, kote'lerin eskimiş palm'larının iç tarafı.


ve dış tarafı...


Erikawa'nın dikişlerini dikkatlice keserken, erikawa'nın kendisini kesmemeye dikkat edin. Daha sonra yeniden kullanacağız.


Erikawa'nın her 2 ucunun alta mı yoksa üste mi geldiğini önceden kaydetmekte yarar var. Tekrar geri dikerken farklılık yaratabilir.


İç taraftaki dolgu malzemesinin de o kadar iyi koruduğunu söyleyemem...


Erikawa'yı çıkartmanızın ardından, kenarları yeniden dikmelisiniz. Yoksa iç dolgu malzemesini oluşturan kumaş ve saman parçaları hep dışarı gelecek ve rahat çalışamayacaksınız.



Erikawa ve palm'ı aynı anda dikmek oldukça zor.


Soldaki ile başladım. Bazı noktalardan dikiş öncesi palm'i koteye tutturmak kaymasını engeller.


Erikawa olmadan sadece palm'in dikişi bitti.


Rahatça sığdı. Sonraki adım, erikawa dikişi.




Sol kote hazır.


Aynı yöntemleri takip ederek sağ kote ile devam ediyorum.



Bu defa zor olmasına rağmen erikawa ve palm'i aynı anda dikmeye karar verdim.



 Yakında bitecek. Ama parmaklardaki ağrı anlatılmaz yaşanır...


Sağ kote de tamamlandı.


Kote himo'larını nasıl bağlayacağınız konusunda Kendo Equipment Manual'dan yardım alabilirsiniz.



Artık shinai elimden kaymıyor ^^


Bu projenin sonu :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.