23 Mart 2015 Pazartesi

Sökülüp Takılabilen Ahşap Bogu Standı

Bu projeyi özellikle hiç metal parça kullanmadan bitirmeye çalışacağım.


Ahşap somun ve vidalarımı kendim yapıyorum :)



 
Orta parça. Bir press matkap sahibi olana dek, herşeyi el ve göz ile ayarlamam lazım.



Fazla baskı ahşabı kırabilir elbette...


Yeni parça böylece tamamlandı.



Mutlaka sökülüp takılabilir olmalı.


"Men" buraya oturmalı ancak biraz küçük gibi...


Çünkü çok sağlam durmuyor ve sallanıyor.


Neyse şimdilik burada Hitokiri Battousai dursun :)


Açılar biraz kaymış sanırım o yüzden tam olarak uyan parçayı farklı şekillerle ait olduğu yere işaretledim.




Bu 2 parçalık ayak sağlam gibi görünse de taşımak için yeterli değil. Başka bir taşıyıcı ayak yapacağım.


Bitirmek üzere, yapımına tekrar başladım. Geriye kalan parçaları : Kote'lerin takılabilmesi için kol parçaları, daha sağlam bir ayak ve tare'nin yere temas etmeden asılı durabilmesi için mandallar.

Daha önceden elimde bu tahta vardı. Bir gün mutlaka işe yarar diye diğerleri gibi saklamıştım. Bu parçayı ayaklar için kullanacağım. Ölçüleri : 5x5x10 cm.


Tamamen sökülüp takılabilir olacağından, ayakları da sökülüp takılabilir olacak. O yüzden diğer yerlerinde yaptığım gibi bu parçada da takılabilen ayaklar için nerelerden delikler açacağımı belirledim. 4cm yukarı çıkarak tam birleşim yerlerini işaretledim ve 22mm'lik ahşap ucu ile deldim. 22mm çünkü az sonra açacağım dişlerde kullanacağım aletin kullanım kılavuzu, tam olarak bu ölçü ile delinmesini belirtiyor.



Dişleri açmamı sağlayacak alet bir kit halinde satılıyor ancak Türkiye'de çok aramama rağmen bulamadım. Bir arkadaşım Amerika'dan gelirken benim için getirdi. İsmi : Wood Threading Kit
Farklı ölçülerde olanları var ancak bendeki 1 inch yani 2,54 cm olanı. Dolayısıyla diş açmak için önce 22 mm'lik matkap ucu ile delik açmalısınız.



2 ayrı diş açma ucu var ve birisi diğerine göre daha ince uca sahip. Önce ince olan uçla başlayıp, belirli bir diş kesimini yakaladıktan sonra diğer daha kalın olan uca geçmelisiniz. Bu şekilde en doğru ve problemsiz diş kanallarını açabilirsiniz.
 

Yere basacak olan her 3 ayağında boylarını eşitliyorum. El testeresi ile kesmeme rağmen düz kesmeyi başarabildim.



Problemsiz bir şekilde tamamlanabilirse, şöyle bir görüntüde olacak :


Gövdedeki diş yuvaları tamamlandığına göre, sıra ayak parçalarına diş açmaya geldi. Kullandığım silindir tahtalar da, 2,2 ya da 2,5 cm civarlarında.



Bu işlemi de hatasız yapabilmek için silindir tahtaları mengeneye çok iyi sıkıştırmak ama ana parçayı da ezmemek gerekiyor. Vida adımlarının doğru kesilip açılabilmesi için hem tahtaya 90 derece açı ile oturtmamız, hem de çevirme işlemini yavaş yapmamız önemli. Bazı sert ahşap uygulamalarında bu işlem için yağ kullanılıyor.


Küçük bir açı ölçer, biraz da göz kararı kullanarak dişleri açılı olarak açtım ve ana parçanın yere temas etmesini engelledim.



5x5 cm'lik kare parçanın 3 yüzünün de tam ortası delindiği için elbette 3. parçanın içeri girmesi için fazla alan kalmadı. Dolayısıyla bu parçayı da gerektiği kadar kısalttım.


Bakalım nasıl olmuş ? :)


Sandalyelerin altına konulan plastik kapaklardan da takınca, hem daha güzel bir görüntü oldu hem de konulduğu yüzeyi çizme riski ortadan kalktı.


Sırada mandallar ve kote aparatları var.
Yakında...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.